Ga naar de inhoud

Elk jaar doen we mee aan de Aedes Benchmark. De benchmark vergelijkt de prestaties van corporaties op een aantal onderdelen. De uitslagen zijn bedoeld om van elkaar te leren.

De definitieve cijfers zijn bekend. Bij het onderdeel ‘Huurdersoordeel’ kijkt de benchmark naar de tevredenheid van nieuwe huurders, huurders met een reparatieverzoek en vertrokken huurders. Bij al deze groepen scoren we boven het landelijk gemiddelde:

  • Nieuwe huurders gaven ons gemiddeld een 7,9. 
  • Huurders met een reparatieverzoek gaven ons gemiddeld een 8,1. 
  • De vertrokken huurders gaven een 8,2. 

Deze mooie cijfers hebben ons een A-score op het onderdeel ‘Huurdersoordeel’ opgeleverd. Een mooie verbetering ten opzichte van vorig jaar! Het is geweldig om te zien dat onze bewoners tevreden zijn. Daar doen we het voor!  

Klik hier voor het totaaloverzicht van alle 6 de onderdelen uit de Aedes Benchmark.   

Aedes ondersteunt woningcorporaties om hun werk efficiënt en effectief te doen. Daarbij hoort bijvoorbeeld een gezonde bedrijfsvoering en een duurzaam verdienmodel. Daarom voert Aedes sinds 2014 jaarlijks de Aedes-benchmark uit. Deze maakt de prestaties van corporaties duidelijk en onderling vergelijkbaar. Zo kunnen corporaties steeds verder verbeteren. Ook draagt de Aedes-benchmark bij aan de transparantie van de corporatiesector.