Huur betalen
Hoe kan ik de huur betalen?
Bij Woonvizier betaalt u de huur via automatische incasso. Dit betekent dat wij de huur iedere maand automatisch van uw rekening afschrijven. Dat doen wij altijd op de eerste dag van de maand, want u betaalt de huur vooruit bij Woonvizier. Een voorbeeld: de huur van de maand mei betaalt u vóór of uiterlijk op 1 mei. Voor huurbetaling via automatische incasso geeft u éénmalig een machtiging aan ons af. Automatische incasso is de makkelijkste manier om de huur te betalen. U hoeft er niet naar om te kijken en ook de huuraanpassing vanaf 1 juli wordt jaarlijks automatisch meegenomen. U betaalt dus altijd het juiste bedrag en op tijd.
Betaalt u de huur nog niet automatisch? Vraag dan een machtigingskaart aan bij onze klantenservice, vul deze in en stuur hem aan ons terug.
Huurprijs
Wilt u weten uit welke onderdelen het door u te betalen huurbedrag bestaat? Ga dan naar Mijn Woonvizier. Maak een account aan of log in op uw persoonlijke pagina. In Mijn Woonvizier ziet u op de pagina Huursamenstelling precies hoe uw huurprijs is opgebouwd. Of klik hier voor meer informatie over de huurprijs, servicekosten en huurtoeslag.
Huuraanpassing
Eén keer per jaar, op 1 juli, past Woonvizier de huurprijs van uw woning aan. Bij huurverhoging volgen we de richtlijnen van de Rijksoverheid. De overheid heeft bepaald dat de jaarlijkse huurverhoging voor zelfstandige woningen maximaal het inflatiepercentage van dat jaar bedraagt. Het definitieve percentage van de huurverhoging komt tot stand in overleg met de huurdersorganisatie Woonbelang. Ook kan er sprake zijn van een huurverlaging. U ontvangt hierover jaarlijks van ons een brief. Klik hier voor meer informatie over de jaarlijkse huuraanpassing.
Betalingsproblemen
Staat er op de eerste van de maand onvoldoende saldo op uw rekening? Dan kunnen wij de huur niet afschrijven. Als dat een keer gebeurt, is dat niet zo heel erg. Maar laat dit meteen aan ons weten en zorg ervoor dat u de huur alsnog zo spoedig mogelijk betaalt. Er ontstaat namelijk meteen een betalingsachterstand. Klik hier voor meer informatie over betalingsproblemen en de stappen die Woonvizier neemt bij een betalingsachterstand.
Als de huurincasso een keer niet lukt, moet u de huur zelf aan ons betalen. U kunt naar kantoor komen om te pinnen of de huur zelf overmaken aan Woonvizier. Ga hiervoor naar de website van uw bank (of open de bank app). Als u ingelogd bent, kunt u een nieuwe overboeking doen. Vul de gegevens in van Woonvizier.
Bankgegevens Woonvizier
IBAN rekeningnummer: NL 36 Rabo 0131 5040 53.
Omschrijving: vermeld bij de omschrijving de volgende zaken: huur, de maand waarvan u de huur betaalt en uw naam en adres.
Let op. Contante betaling van de huur is niet mogelijk.
Vragen
Wilt u meer informatie over dit onderwerp of heeft u vragen? Lees eerst eens de folder 'Huur betalen'. U vindt deze folder op de pagina Folders en brochures. Of kijk eens bij de veel gestelde vragen. Is uw vraag niet beantwoord? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag!